lunes, 5 de octubre de 2009

VOLTA A LES GAVARRES (Cicloturista, 150 km)

MARXA CICLOTURISTA VOLTA A LES GAVARRES: PLATJA DE SANT POL (S'AGARÓ), SANT FELIU DE GUÍXOLS, SANT GRAU, LLAGOSTERA, ROMANYÀ, LA BISBAL D'EMPORDÀ, CASSÀ DE LA SELVA, CALDES DE MALAVELLA, LLAGOSTERA, SANT FELIU DE GUÍXOLS, PLATJA DE SANT POL (S'AGARÓ) 150 KM






Per fi he pogut assaborir una altra marxa cicloturista (és la 2ª que faig a la vida); i la veritat és que és una experiència magnífica i molt gratificant per a tots els que realment estimen la bicicleta. Va ésser abans d'ahir (diumenge 3 d'octubre) a s'Agaró, al costat mateix de Platja d'Aro. Algunes de les fotografies que vaig fer per allà són les que venen abans d'aquest text.

Va començar i acabar a la platja de Sant Pol i la veritat és que hi ha haver un ambient fabulós durant tot el recorregut que resseguia, al principi, part de la Costa Brava (amb unes vistes precioses al mar des dels penyasegats del Baix Empordà) i posteriorment es va desviar terra endins, atacant el port de Llagostera, i amb un descens que conduïa direcció a la Bisbal d'Empordà, per anar a trobar la serra de les Gavarres, amb dos ports de muntanya més i unes vistes de mitja muntanya també espectaculars. Després d'aquest indret, tornavem a sortir a Llagostera un altre cop i a pujar el primer port una altra vegada, però ara per l'altra banda; sortint de nou a la carretera del començament i anant resseguint la costa per acabar a la platja de Sant Pol de s'Agaró. La veritat és que com que a una Marxa Cicloturista no s'hi ha d'anar, en teoria, a competir, doncs no ho vaig donar tot al 100% com en una de les nostres curses, encara que sí que vaig anar fort de ritme, com tots els que anaven al davant, arribant a meta a la vuitena posició (no és del tot important la posició en una marxa, però us l'he dit per si algú hi tenia curiositat). La veritat és que en una marxa cicloturista s'hi va a disfrutar de la bicicleta i de les vistes del recorregut, i no a patir. A mi m'agraden molt les curses d'Amateur, però és una història completament diferent; i no es pot anar amb els mateixos objectius a una marxa que a una cursa. A la marxa vaig disfrutar un munt de la bici, d'una manera que feia temps que no hi disfrutava i ho trobava realment a faltar: s'ha de saber gaudir de les dues rodes en tots els sentits, i jo m'identifico com una persona que ho sap fer.

A la marxa també hi va participar el nostre company d'amateurs, David Parraga, el gran David que li va dedicar les frases al Xavier Novell a la sortida de la cursa de Navàs. Una salutació si llegeixes la crònica!

Tot i així vaig trobar a faltar la participació dels companys de l'equip, que ja sé que segurament volien descansar de la bicicleta aquest cap de setmana (li vaig comentar al Jose ja fa dies de fer alguna marxa, però no hi vaig voler insistir perquè el més normal és que hagués volgut descansar de tanta bicicleta...).

De fet, jo també volia descansar de la bici, però alhora tenia ganes de concloure la temporada amb un event més suau i que em permetés de gaudir del nostre vehicle de dues rodes d'una manera més tranquila i sense forçar tant el cor com en les nostres curses...!

Bé, ja n'hi ha prou de tertúlia, el cas és que he descobert que m'agrada la bicicleta en tots els aspectes; i que quan em jubili, mai deixaré d'anar-hi, encara que hagi de fer servir un bastó per a caminar, o fins i tot per a pedalar...



5 comentarios:

  1. ei aquest és territori meu!!!
    va anar bé?

    ResponderEliminar
  2. Ei Jordi!
    Has estat més ràpid posant el comentari que el Clean Eastwood disparant! Jejeje!!!
    Sí que em va anar bé, em va agradar un munt i vaig disfrutar d'una manera que feia temps que no ho feia!
    Com és que no hi vas participar tio? Ho tenies a propet eh...! T'ho hauries passat molt bé també!
    Fins aviat crack!!!

    ResponderEliminar
  3. Ostras, m'he equivocat, la marxa no va ser diumenge, va esser el DISSABTE 3 d'octubre...

    ResponderEliminar
  4. doncs perquè no ho sabia i tampoc m'agraden massa les marxes (massa gent que és pensen que son carreres). però potser si que hi hagues anat...

    ResponderEliminar
  5. EY TONI ME ALEGRO QUE SAQUES ESTA CONCLUSION DESPUES DE ESTE AÑO.
    ESE ES EL MEJOR PREIO DE TODOS, HABER GANADO AMIGOS Y UN DEPORTE CON EL QUE DISFRUTAR PARA SIEMPRE.
    BIENVENIDO AL CLUB DE LOCOS POR LA BICICLETA( EN CUALQUIER ASPECTO, YA SEA DEPORTIVO-COMPETITIVO-O PLACER)

    ResponderEliminar